Monkey island

5 april 2018 - Hạ Longbaai, Vietnam

Na een volle reisdag kom ik dan eindelijk aan op cat ba een eiland vlak bij halong bay. Ik heb beweust een hostel met zwembad geboekt en zachte bedden na 4 dagen op planken slapen wilde ik weer in een lekker bed liggen. Savonds ontmoet ik een groep leuke mensen en besluiten we om met zijn alle uit tegaan ergens in
cat ba city nadat we een ATM hebben gevonden. Er blijkt maar 2 werkende ATMs op het hele eiland te zijn. Na een gezzelige avond moeten nemen we iets te eten bij 1 van de 3 tentjes. Maar als we terug willen blijken er geen taxi's meer te rijden. Dus vragen we de eigenaaren van de kebab stalletjes of zij wat wisten en jahoor die wilde ons wel even terug brengen dus alle 3 verlaten ze hun stalletje komen terug met hun scooters en daar gaan we dan met ze 3en op 1 scooter terug naar het hostel, en alle voedsel stalletjes zijn leeg. En wat blijkt de volgende morgen hebben we een boot crouse geboekt naar hallong bay en de zelfde 3 vrouwen van de voedsel stalletjes en de scooters waren aan onze lunch al aan het bereiden op de boot.

De boottocht was echt geweldig met enorme uitsteken de roten die uiy het water komen met groene toppen . Als eerste zijn we gaan kayjakken in een bay achtig giedie dat zo mooi was en zijn we door meerder grotten/ mega poorten gevaren het was zo mooi. Na het kayjakken hadden we een heerlijke lunch op boot voordat we veder vaarde naar de plek waar we konden zwemmen. Na een uurtje zwemmen moeten we weer terug naar de boot voor onze laatste stop op monkey island, raad je al wat daar zijn... ja hoor heel veel apen. Op monkey island was er een enorm gaaf uitkijkpunt. De weg ernaartoe was best lastig aangezien het geen normaale route was maar alleen bestond uit puntige rotsen. Die in het begin makkelijk te bewandelen waren maar later steeds moeilijker en steeds meer klimmen werd. Ondanks de wat lastigere route kom ik makkelijk aan de top van de berg. Hier zie ik een prachtig uitzicht over halong bay en geniet ik even voordat ik aan de klim naar benden begin. Dit blijkt lastiger dan ik dacht want die stukjes dat je jezelf omhoog kan hijsen kan je niet springen vanwege de punten onderaan. Maar met wat moeite kom ik veilig door het lastige stuk heen en kan ik gemakelijk de rest van de route naar beneden volgen en nog ruim optijd terug bij de boot zijn. Tegen de tijd dat we weer bij ons hostel zijn is het al 5 uur en zijn we allemaal flink uitgeput en doen we een dutje voordat we eten gaan halen.

Savonds besluiten we allemaal trek te hebben in vis en vragen welk resturant er goed is maar als we er zijn en hebben besteld wachten we anderhalf uur op ons eten en wanneer het er dan eindelijk is blijkt het geen verse vis maar gefrituurde vis te zijn. En met een paar hadden beseffen we dat het echt heel slecht is en dat kipnuggets nog meer smaak hebben. Het was zelfs zo slecht dat we het terug stuuren naar de keuken en een andere maaltijd bestellen iets zonder vis wat moeilijk te verpesten is. Dit blijkt een goede keuze en krijgen we heerlijk eten. Als we klaar zijn krijgen we een gratis toetje als excuse voor de slecht vis en enorm veel korting op ons eten. En betalen we nog geen €5 Voor heerlijk eten plus drinken.

1. Karin:
    5 april 2018
    Wat is het daar mooi! Je foto's zijn prachtig!
    Leuk dat je andere hebt leren kennen om mee verder te reizen. 😙😙
  2. Arjen:
    Hoi Babette,
    Hartstikke leuk om al je avonturen te lezen!!!
    Kijk nu al uit naar de volgende!!!
  3. Jacq:
    Wat is t móói daar !
    😘😘😘
  4. Margreeth:
    5 april 2018
    Dat was een hele speciale dag dus, maar wat bizar leuk dat de eettentjes dames zo ondernemend zijn en ook taxi werden, hilarisch! En heerlijk eten voor 5 € ......... leven als god in Vietnam dus :) . Veel plezier en ik wacht op de volgende :) XXXXX
  5. Petra ilse:
    5 april 2018
    Wat leuk zeg! Het ziet er fantastisch uit!
  6. Henny:
    5 april 2018
    Geweldige ervaring Babette. Zo krijg je vrienden over de hele wereld😍