Happy new year

8 april 2018

Na een lange reisdag komen we dan eindelijk aan in ons nieuwe hostel het was erg we proberen te wachten op de jongens die onderweg zijn met de motor maar rond 8 uur hebben we zoveel trek dat we me maar alvast gaan eten. Als ze er dan eindelijk zijn zijn we allemaal moe gaan we redelijk vroeg naar bed.

De volgende dag gaan we met de motors op pad om de omgeving te verkennen en de verschillende bezienswaardigheden te zien. We beginnen met de ancient city waar eigenlijk niet zo veel te zien was vervolgens klimmen we omhoog naar het uitkijkunt. Als we er bijna zijn zit er een mannetje die ons zegent we krijgen van die wierrook stokjes en hij zegt een gebedje dat eindigd in happy new year waarop wij moeten volgen met happy new year en de stokjes bij de offertjes zetten. Vervolgens begint de echte klim omhoog en zijn er geen trappetjes meer maar alleen maar rotsen. Het uitkijkpunt was daardoor alleen maar nog mooier.

Na de lunche zijn naar de pagoda gegaan een mooie oude temple complex met een stuk grot waar je doorheen moet om veder naar boven te gaan dit was erg bijzonder. Om de dag aftesluiten zijn we naar de bootjes gereden en aangezien het het einde van de middag was, warren en bijna geen touristen meer en hadden we de verschillende grotten, tempels en de rivier voor ons alleen. Het boottochtje duurde 2 uur we zijn als laatste gestopt bij een groote temple waar kingkong is opgenomen en liepen langs de temple in de richting van een klein oud dorpje. Dit dorpje was wel heel erg opgezet en we moesten betalen voor foto's dus die heb ik niet.

Voor het avond eten zijn we naar een kiprestaurant gegaan genaamd poohh. Je raad het al van winny de poohh. Het eten was echt verschikkelijk niet iedereen kreeg wat die had besteld mijn kip was bedorven en de smaak was gewoon ranzig. Savonds hebben we erg veel lol geghad en zijn we op een soort vlot geklommen in een klein meertje/ groote vijver hellaas was 11 toch echt teveel voor het vlot en lagen we in het midden van het meertje vast op de bodem. Om eruit te komen hadden we maar 1 van de groote bamboo stokken half uit het vlot getrokken en op de kant gelegd zo zijn de meeste droog naar de kant gekomen. Als we de volgende ochtend wakkerworden ligt het vlot plotseling weer op de orginele plek al heeft geen van ons enig idee hoe ze dat voorelkaar hebben gekregen.