Cambodia!!!

5 juni 2018 - Krong Battambang, Cambodja

Na een aantal dagen in Ho Chi Minh waar mijn pogingen om iets te doen niet erg succesvol waren turtle lake bleek gewoon een rotonde te zijn en buiten een hostelverhuizing niet veel meer gedaan dan bij de rooftopbar hangen en naar de clubs verhuizen tegen de tijd dat het stil moest zijn in het hostel.

Na Ho Chi Minh ben ik door gereist naar phom phen de hoofdstad van cambodja hier heb ik een nieuw reismaatje ontmoet en zijn we samen naar de killingfields en de gevangenis gegaan waar we over de heftige geschiedenis van cambodja hebben geleerd. Na 2 dagen in phom phen besluiten we samen door te reizen naar kampot. Een gezellig en relaxt stadje dichtbij kust. Hier hebben we een dagje in bedgelegen van wegen de ijsblokjes die van kraanwater waren gemaakt. De volgende dag besloten we om een scooter te huuren met het plan dit keer niet tegen de muur aan te rijden. Na een grote hostel verhuizing zijn we het national park ingereden opzoek naar de waterval. Wat was het heerlijk weg van alle toeristen maar dan ook echt alle toeristen. Eenmaal aangekomen bij de "waterval" snappen we waarom.... uit de kaarn komt nog meer water dan uit deze waterval en rijden we weer het park uit om vanaf de anderekant er weer in te kunnen om de berg op te rijden en wat een prachtig uitzicht onderweg naar boven en hellemaal aan de top kwamen we boven het wolkendek uit met een nog indrukwekkender uitzicht. Na te hebben genoten van dit prachtige uitzicht was het tijd om naar benden te rijden en onze scooters jawel hellemaal heel weer in te leveren.

De volgende dag besluiten we bij ons hostel te blijven want jawel ons hostel was tegelijkertijd ook een waterpark met ziplijnen, blobkussen, ruschishe swing, en een vliegglijbaan. Na een dag vol kanoeien zwemmen en vliegen besluit ik op het laatste moment toch de bus te pakken naar shanouksville. Elke woensdagavond blijkt daar een junge reef te zijn. Na het tegenkomen van een groep met mensen die ik van verschillende plekken ken gaan we door naar de jungle reef waar ik nog veel meer bekende tegenkom. Na een volle nacht feesten besluit ik de boot te nemen naar koh rong voordat de kater inkickt en blijf ik een aantal nachten hangen op dit prachtige eiland.

1. Margreeth:
    5 juni 2018
    Ha, partytime dus! :) Geniet er van, leuk dat je zoveel bekenden tegenkomt!
  2. Jacq:
    Party animal ! 😉
  3. Henny:
    5 juni 2018
    Wat heb je een afwisselend programma! Je maakt veel mee. Leuk om te lezen en zo een beetje mee te genieten.
  4. Karin:
    11 juni 2018
    Wat geniet ik toch van je blog's! Dukke kus