Regen, regen en nog meer regen

8 april 2018 - Sơn Trạch, Vietnam

De afgelopen 2 dagen heeft het vooral gerengent en zo hard dat we onze hostel eigenlijk niet wilde verlaten ondanks dat er weer een reisdag voor de jongens was. Deze dag is dan ook geeindigd in het zelfde hostel voor de jongens en alysa en ik hebben toch maar de nachtbus gepakt naar phong nha omdat hij echt alleen snachts rijd en we al betaald hebben voor de bus + homestay.

De bus was een ramp we zouden ompgehaald worden tussen 7 en half 8 na 10 minuten werden we afgezet bij het busstadsion waar we tot 10 uur hebben gewacht op een bus naar phong nha waar we uiteindelijk in de laatste bus terecht zijn gekomen omdat alle ander bussen al vol warren. Vervolgens bleek ook onze bus overbookt te zijn en ondanks dat ik een stoel/bed had weten te bemachtigen lagen beide gangpaden vol met mensen op matjes. Ik lag onderaan in de middelste rij wat betekende dat aan allebei mijn kanten iemand op een matje lag en zo lagen we met zijn 5en op nog geen 3 meter gepropt en lag er aan beide kanten van mij een vietnamese man die niet op hen eigenmatje konden blijven en dus constand op mijn stoel lagen. En elke keer als ik dan bijna sliep besloot de chauffeur op de toeter te drukken want dat is de enige verkeers regel hier druk zo vaak mogelijk op de toeter.

Rond 5 uur sochtend kwamen we dan aan in phong nha en werden we bus uitgezet. Gelukig werden vrij kort daarna opgehaald en naar onze homestay gebracht. Hier zijn we vrijwel meteen ons bed in gedoken. Toen we laat wakkerwerden werd er een heerlijk ontbijtje voor ons gemaakt en kwamen we er achter dat we in een echt homestay warren van een gezin van een vrouw met 3 kinderen, een aantal katten en een puppy😍😍 na het ontbijt zijn we de omgeving gaan verkennen op fietsen en wat is het hier prachtig onderweg zijn we meerdere kuddes koeien tegengekomen waar we dwars doorheen fietsten en ontzettend mooie landschappen.

Op het moment van terugkomst werd ik meegetrokken door het meisje van het gezin, nadat ze had laten zien hoe mooi ze onze namen op het kastje had geschreven (stoepkrijt) had ik geen keuze en moest ik gaan zitten om mijn haren te laten vlechten en mijn nagels te doen. Vervolgens zijn we gaan touwtje springen en hebben we verschillende dansjes gedaan. Na 2 uur warren we er wel klaar mee dus besloten we ze onze kamer uit te zetten en de deur opslot te doen... en jahoor nog geen 5 minuten later klimmen er 3 kinderen door het raam naar binnen. Na een minuut of 10 hebben we het weer voorelkaar gekregen de kinderen naar buiten te zetten met alle raamen en deuren op slot en de gordijnen ervoor. Vervolgens liggen de kinderen ruim een half uur voor de deur waar ze onder het gordijn door kunnen kijken. Het leken net puppys. Savonds hebben we heerlijk gegeten en pizza en bier meegenomen voor de jongens die elk moment aan konden komen na een bijna 14 uur duurende reis op de motor. Toen we terug kwamen bij onze homestay lagen de kinderen gelukig al te slapen en kwamen de jongens niet veel later aan dus waren we weer compleet.

1. Danny:
    8 april 2018
    jeetje, natte boel, volle bus en heerlijke kip :) maar wel weer veel ervaringen! Het weer wordt snel weer beter zag ik. Apart hoor dat het met zoveel regen meteen niet warmer word dan 18 graden.... Maar het is snel weer droog 30 graden en zelfs zonnig heb ik gezien. Gelukkig maar!
  2. Henny:
    8 april 2018
    Twee verhalen komen op zondagochtend tegelijk binnen Heerlijk om tijdens een Hollands ontbijtje jouw belevenissen te lezen. Echt genieten.
  3. Margreeth:
    8 april 2018
    Ja, echt een kado'tje op zondagochtend je 2 nieuwe reisverhalen! Aan die kip denk ik liever even niet..... , ga nu foto's kijken of er een bij zit van je nieuwe vlechtjes! :)
  4. Margreeth:
    8 april 2018
    En die zit er nog niet tussen... showtime!!! XXX