Vinpearl

1 april 2018

Vandaag is mijn laatste dagje in hanoi. Vanond vertrek ik naar sapa. Dus besluit ik sochtends om naar een aantal boedischtishe temples te gaan het daarbij gelegen botanische tuin en meer. Om te voorkomen dat ik weer verdwaal zoek ik eerst de route uit, het is maar 20 minuten lopen... maar met wending 3 ga ik al verkeerd. Die 20 minuten eindigen in een ander temple, en langs een begravenis ceremonie. Wat er heel indrukwekkend uitzag enorm veel bloemen en de stoet achter de rouwwagen was inmens groot. Wegens respect voor deze mensen heb ik geen foto's genomen.

Smiddags heb ik een snelle lunche gegeten en na de lunche ben ik vedergegaan rond een uurtje of 2 heb ik maar opgegeven niemand die wist waar ik het over had. Dus besloot ik maar naar mijn 2de plan voor vandaag te gaan het vinepearl aquarium ik werd afgezet bij een luxe gebouw en er werd mij verteld ga hier naar beneden dan vind je het aquarium vanzelf. Dus ik heel braaf naar benenden blijkt het een grote en luxe shop gelegenheid te zijn. Nouja als ik dan toch niet bij het aquarium kom kan ik net zo goed even rondkijken en wat was het inmens groot alles was onderde grond met de schoonste vloeren die ik tot nu toe heb gezien en vele duure winkels en resturantjesen enorm veel speelruimtes voor kinderen. Als je daar langs loopt krijg ik bijna de neiging om toch even een rondje te klimmen. Terwijl ik daar rondliep waren alle bassischool kinderen op schoolreisje die allemaal even zwaaiden en vrolijk hallo riepen terwijl we elkaar passeerde. Nadat ik langzaam uitgekeken raakte en bij de laatste hoek van het winkelcentrum aanliep zag ik tot mijn verassing het aquarium!!!!

Nadat ik braaf mijn kaartje had gekocht en naar binnen wilde gaan probeerde de vrouw mij wat te zeggen geen idee waar ze het over had dus zeg ik vrolijk ja en loop door. Tot de bewaking naar me toe kwam en ik mee moest ik had geen idee waarom want ze sproken geen van alle engels we kwamen bij de uitgang en moest via de uitgang naar binnen hier was iemand die wel engels sprak en begon mij uitteleggen dat de zeermeerminnen show in 5 minuten ging beginnen en waar was die jawel naast de uitgang. Hier waren bijna 100 schoolkinderen aan het wachten op de zeemeerminnen show vanwege de moeite die ze hebben gedaan blijf ik maar even kijken een paar foto's gemaakt en toen was ik er alweer klaar mee toch niet hellemaal mijn ding. Veder was het erg mooi opgezet met een groote tunnel en heel veel vissen nog meer vissen en nog meer vissen ook waren hier een aantal andere dieren zoals slangen en inseckten.

Inmiddels was het alweer tijd voor avond eten en heb iets van rijst en ???? Gehaald. Het was in iedergeval heerlijk. Vervolgens ben ik teruggegaan naar mijn hostel. genoten van de smerigste gratis bier ooit. Suma suma gespeeld met een groep nieuwe mensen en tegen de tijd dat ik mijn bus moest gaan halen wilde ik liever blijven. Gelukig had ik al betaald voor de bus dus besloot ik toch te gaan. Na een korte wandeling warren we bij de bus waar we vanacht in gaan het is een ruime bus met stoelen die bijna hellemaal plat kunnen dat laaste stukje kunnen ze niet want daar liggen de benen van een ander onder.

1. Jacq:
    1 april 2018
    Haha heerlijk hė als je de taal niet spreekt en zij jouw taal niet.
    Je schrijft leuk! Kijk iedere keer uit naar je blog. 😘😘😘
  2. Margreeth:
    1 april 2018
    Hilarisch die zeemeerminnen :) ! Goede reis... en weer benieuwd naar je vlg verslag. Ga je nu met een groepje mee?
  3. Henny:
    1 april 2018
    Je berichtjes lezen als een spannend verhaal. Erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Heb je lekker geslapen in de bus😴?
  4. Danny:
    Yeah weer een reisverhaal
  5. Babette:
    1 april 2018
    Heey ik heb de afgelopen 2 dagen een groepje gehad maar iedereen gaat vandaag een andere kant op. En ik heb heerlijk geslapen in de bus dat was echt prima te doen wel met het geluk dat ik klein ben natuurlijk😊
  6. Laura:
    Wow coole beesten😍
  7. Ellen:
    1 april 2018
    Ha babette, blijf schrijven! op die manier reizen we allemaal een beetje met je mee.. 😘