Underground

13 april 2018 - Hue, Vietnam

Na een nacht in de homestay wilde we eigenlijk meer de stad dus zijn we verhuist naar een rustig hostel in het midden van de stad dat het sister hostel was van tiger waar we van alles gebruik konden maken. De rest van de dag hebben we gespendeerd bij een machanic want de motors moesten gerepareed worden. Na een gezelige avond komen we dan eindelijk terug in ons hostel om er achter te komen dat de bedden veel te hard zijn om in te slapen en dat de hangmatten op het balkon een beter idee zijn.

Smorgens hadden we besloten vroeg naar de grotten te gaan. Na de mislukte pogingen om iedereen uit bed te krijgen zijn we dan maar met zijn 2en vertrokken in de richting van de paradishe cave. De rit er naar toe was prachtig het landschap is inmens groot en alle kleuren groen die je je maar kan bedenken. Vlak voor de grot werden we afgezet want de laatste 2 km was een klim naar boven. Gelukig viel dit erg mee en was het grootste gedeelte vlak. Eenmaal bij de cave was het inmens groot en super mooi. Vanwege de vroegte was het nog enorm rustig. Na de paridische cave zijn we veder gereden naar de dark cave.

Om bij deze grot te komen ga je met de langste zipline in vietnam over de rivier heen wat enorm gaaf was vervolgens zwom je het laatste stukje in de richting van de grot. Deze grot was zoals de naam al zegt hellemaal donker en heeft erg smalle gliberige paadjes waar je doorheen klauterd om vervolgens te eindigen in een modderbad. Op de terug weg warren we zo bedekt in modder dat we de stukjes naar beneden konden glijden. Eenmaal uit de grot gingen we kayjakkend terug en waren er vershillende activiteiten in het water.

De volgende dag stond er een reisdag op het progamma de reis duurde gelukkig korter dan verwacht en we kwamen rond een uur of 2 aan in hue. Van hue zelf heb ik eerlijk gezecht niet zoveel gezien omdat ik erg moe was en dus maar ben gaan slapen. Savonds werd ik hellaas heel erg ziek en zo kwam ik de volgende dag niet uit mijn bed.

Gelukig voelde ik mij de dag erna een stuk beter en zijn we met een tour mee geweest richting de laos grens langs verschillende museas de noord en zuid grens van vietnam en de tunnels weer hellemaal bij de kust. Aangezien het werd aangemoedigd om in het museum op dingen te klimmen konden we het natuurlijk niet laten om verschillende pogingen te doen. De tunnels waren enorm indrukwekkend om te zien de gangen waren erg smal en laag (ja zelfs ik moest bukkend door de gangen heen)

1. Alma:
    13 april 2018
    Fijn om te horen dat je je weer beter voelt en dat je weer verder op avontuur kan! :)
  2. Karin:
    13 april 2018
    Weer mooie dingen gezien! Gaaf hoor. Heb je er ook foto's van?
  3. Margreeth:
    13 april 2018
    Ik miste je al! Maar je maakt weer heel veel mee, en slapen in een hangmat is niet verkeerd :) . Jammer van het dagje ziek, gelukkig ben je beter en kunnen wij weer meegenieten van je avontuur.XXX
  4. Jacq:
    13 april 2018
    Kom ik terug na een heerlijk relaxed dagje sauna met mn zusjes en nichten, is er weer een blog van jou! Heelijk, dag kan nu helemaal niet meer stuk.
    Fijn dat je weer opgeknapt bent en weer kan genieten van het mooie Azië.
    😗